Retourneren
Officiële retourinformatie Comfyshape
Welkom bij de officiële pagina voor Comfyshape retourinformatie. Hier lees je alles over het Comfyshape retourbeleid, ruilen en het aanmelden van een retour via comfyshape.nl.
Dit retourbeleid is uitsluitend van toepassing op aankopen via comfyshape.nl. Door je retour via het officiële Comfyshape proces aan te melden, kunnen wij je retour correct en snel verwerken.
Dit is de officiële retourinformatie van Comfyshape.
Wil je je aankoop ruilen of retourneren? Wij staan voor je klaar!
Stuur een email met je ordernummer naar: info@comfyshape.nl. Geef hier duidelijk aan of je het artikel wilt ruilen voor een andere kleur/maat/model of dat je wilt retourneren.
Wij kunnen alleen aangevraagde retours in behandeling nemen en nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Retourperiode:
Wij hanteren een retourperiode van 14 dagen waarin je je bestelling zonder opgave van reden kan retourneren. Deze 14 dagen gaan in zodra je bestelling is ontvangen. Houd er rekening mee dat de retourzending binnen deze 14 dagen naar ons moet worden teruggestuurd. Retouren buiten deze termijn kunnen wij niet verwerken.
Retourvoorwaarden:
Geretourneerde artikelen moeten in originele staat zijn: ongedragen, ongewassen, vrij van vlekken (zoals make-up of deodorant), geuren (zoals parfum of rook), en met alle labels nog bevestigd. Alleen retourzendingen die aan deze voorwaarden voldoen, kunnen wij in behandeling nemen.
Let op: Retourzendingen die hier niet aan voldoen, worden afgekeurd en niet verwerkt.
Wanneer je na retournering onder het minimale bestelbedrag van €75 uitkomt (voor gratis verzending), worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht. Dit bedrag wordt automatisch verrekend met de terugbetaling.
Bewust bestellen & duurzaamheid
Bij ons staat duurzaamheid hoog in het vaandel.
We willen klanten aanmoedigen om bewust te bestellen. Twijfel je over kleur, maat of pasvorm? Bestel dan eerst één item om te proberen, voordat je meerdere bestelt. Dat helpt om verspilling, extra transport en verpakkingsafval te verminderen.
Daarom hanteren we het volgende:
Wanneer we meerdere retourzendingen van dezelfde klant binnen een korte periode ontvangen, of wanneer meerdere soortgelijke producten uit één bestelling worden geretourneerd, behouden wij ons het recht voor om extra verwerkingskosten van €4,99 per retourzending in rekening te brengen.
Met deze Fair Use Policy willen we eerlijk blijven tegenover klanten die wél bewust bestellen en samen bijdragen aan een duurzamere manier van shoppen.
Retourbeleid 2+1 Gratis Actie
Bij deelname aan onze 2+1 gratis actie geldt het volgende:
Retourneer je één bodysuit, dan wordt deze aangemerkt als de gratis bodysuit en komt deze niet in aanmerking voor terugbetaling.
Retourneer je twee bodysuits, dan ontvang je het aankoopbedrag van één bodysuit terug; de gratis bodysuit vervalt en wordt niet vergoed.
Retourneer je alle drie de bodysuits, dan ontvang je het volledige aankoopbedrag van je bestelling terug.
Retourbeleid 3+2 Gratis Actie
Bij deelname aan onze 3+2 gratis actie geldt het volgende:
Retourneer je één of twee bodysuits, dan worden deze aangemerkt als de gratis bodysuits en komen ze niet in aanmerking voor terugbetaling.
Retourneer je drie bodysuits, dan ontvang je het aankoopbedrag van één bodysuit terug.
Retourneer je vier bodysuits, dan ontvang je het aankoopbedrag van twee bodysuits terug.
Retourneer je alle vijf bodysuits, dan ontvang je het volledige aankoopbedrag van je bestelling terug.
Ruilen voor een andere maat, kleur of model
Alle bestellingen kunnen worden geruild voor een andere kleur, maat of model. Dit geldt ook voor artikelen die onderdeel zijn van de 2+1 en 3+2 gratis acties.
Bij een omruiling blijft de retourtermijn van je oorspronkelijke bestelling gelden. De termijn wordt door de omruiling niet verlengd.
Voor items die in de sale zijn, bieden wij geen terugbetalingen. Deze items kunnen alleen worden geruild voor een ander item uit de collectie of ingewisseld voor winkelkrediet.
Retourkosten:
Retourkosten zijn voor eigen rekening, afhankelijk van de koerier en het land van waaruit je je bestelling retourneert.
Verantwoordelijkheid retourzending:
Comfyshape is niet verantwoordelijk voor retourpakketten die zoekraken in het verzendproces. De retourzending blijft onder verantwoordelijkheid van de klant tot het moment dat wij het pakket in ons magazijn hebben ontvangen en geregistreerd.
Wij adviseren om retourzendingen altijd te verzenden met een track-&-trace-code en het verzendbewijs te bewaren totdat de retour door ons is verwerkt.
Retourverwerkingstijd:
We streven ernaar om retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken. Nadat we je retourzending in ons magazijn hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd en goedgekeurd. Zodra dit proces is afgerond, wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode.
Heb je met Klarna betaald? Dan ontvang je een aangepaste factuur van Klarna waarin het geretourneerde bedrag wordt verrekend.
Zodra de terugbetaling is uitgevoerd, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.
Bij omruilingen verzenden wij gratis het vervangende artikel binnen twee werkdagen na goedkeuring van je retourpakket.
Niet opgehaalde of niet aangenomen pakketjes:
Pakketjes die door de klant niet zijn aangenomen of niet zijn opgehaald bij een afhaalpunt, worden niet als retour behandeld, omdat ze niet bij ons retouradres aankomen. Deze zendingen kunnen daarom niet als retour worden verwerkt. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de klant. Mocht dit gebeuren, dan kun je contact met ons opnemen; we denken graag mee aan een passende oplossing.
Beschadigd of verkeerd geleverde bestelling:
Is je bestelling beschadigd aangekomen of heb je een verkeerd artikel ontvangen? Onze excuses voor het ongemak, we helpen je graag zo snel mogelijk verder.
Stuur een e-mail naar info@comfyshape.nl met een duidelijke foto van het betreffende artikel en een korte omschrijving van het probleem. Onze klantenservice beoordeelt je melding en zorgt voor een passende oplossing.